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When you convert to Orgill, our experienced conversion staff will begin working with you to make the change as seamless as possible.

Faire les premiers pas

Once you decide to utilize Orgill as your primary supplier, Orgill’s conversion staff will begin working with you to seamlessly make the change to your new distributor.


Orgill’s retail development managers have tackled thousands of conversions and have developed a system that ensures making the switch to Orgill is as easy as possible.


Bien armés de bases de données informatisées, ils peuvent comparer les stocks des principaux distributeurs et coopératives avec ceux de Orgill.

Mise à jour de vos systèmes


Orgill travaille avec vous-même et votre fournisseur de système de point de vente pour extraire vos données d'inventaire. C'est la base d’une conversion réussie.


Once it’s extracted, this file will be cross-matched to Orgill’s inventory to provide a foundation for inventory analysis, including retaining sales history, identifying slow-performing SKUs and possible missing categories.


Orgill vous communiquera ensuite les résultats et fera des recommandations. Entre autres recommandations, le programme Smart Start qui facilite le processus de conversion. Smart Start is Orgill’s vendor lift program that can help change your assortments to Orgill warehouse-backed brands and will refresh the categories. Vous avez ainsi l’occasion de rafraîchir vos catégories, à une fraction du coût d’une commande de nouveaux assortiments.


Orgill vous aidera à réviser votre stratégie de prix de détail tout en examinant vos marges de détail pour s’assurer que vos prix sont adaptés à votre marché. Une fois la vérification terminée, un nouveau fichier pour la conversion sera téléchargé, conjointement par votre fournisseur de système de point de vente et vous-même, sous la coordination de Orgill.


Aménagement du magasin


The next step is for Orgill’s retail development manager to contact you to set a date for the physical conversion at the store. Le processus de conversion inclut l’étiquetage de tablette et le marchandisage des nouveaux assortiments Smart Start, et nous nous assurons que toutes les données de votre système de point de vente sont à jour. This entire process can be completed in one week, minimizing the impact to the retailer’s regular business.

Un nouveau départ


Le processus de transition avec Orgill vous offre une occasion unique de réaliser un audit de vos stocks. This allows you to look more closely at your business’s sales performance, category breadth and retail pricing, among other metrics.


Orgill propose une variété de programmes qui vous aident à analyser ces différentes facettes de votre entreprise :

  • Smart Starts - A powerful program to integrate your store with Orgill backed warehouse inventory at reduced expense and elimination of existing slow selling product.


  • Hardware 101 - This program helps ensure you're stocking core products within assortments that are required for consumers to consider your store a "viable option" within a particular category.


  • Market Specific Pricing - This program uses aggressive variable pricing so you can maximize your margins, while establishing a competitive price position in your market.


  • Store signage and decor packages - Orgill offers complete store merchandising resources, including fixtures, signage and decor packages customizable to your store.


  • Impulse sales opportunities - From dump bins and stack-outs to clip strips and counter merchandisers, Orgill has programs for every area of your store

Pour savoir comment Orgill peut vous aider à passer au travers du processus de conversion, communiquez avec Mark Scheer

1-800-347-2860 poste 5379
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